Over Ons
Huisregels
Wij kunnen de kwaliteit van de zorg alleen garanderen, indien er een goede communicatie onderling, een reëel verwachtingspatroon aan uw kant en wederzijds vertrouwen aanwezig is.
Wat kunt u bij ons verwachten?
U kunt van ons verwachten dat we ons uiterst inspannen en u de meest optimale en adequate zorg te bieden.
Zo vinden wij het in uw belang , minimaal 1 maal per jaar, uw gebit door ons te laten controleren.
Tijdens de controle is er geen tijd ingepland voor vullingen. Dit is bewust zo gedaan omdat wij vinden dat er voor een vulling voldoende tijd nodig is om deze goed aan te brengen.
Voor een vervolgbehandeling zult u dus (bijna) altijd terug moeten komen.
Om de staat van uw gebit te kunnen beoordelen is het nodig om regelmatig röntgenfoto’s te maken, dit gebeurt uiteraard alleen na beoordeling van de desbetreffende tandarts en word op individuele basis gemaakt.
Wat neemt u mee tijdens een eerste afspraak?
Bij een eerste afspraak bij ons, moet u zich legitimeren.
Om er zeker van te zijn dat wij het juiste BSN registreren, zijn wij verplicht uw identiteit vast te stellen aan de hand van een wettelijk identiteitsdocument (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart). Wij verzoeken u dan ook naast uw verzekeringsbewijs een geldig identiteitsdocument mee te nemen naar de praktijk.
Wilt u zo vriendelijk zijn ervoor te zorgen dat al uw oude tandartsgegevens en de meest recente röntgenfoto’s voor uw eerste afspraak naar ons toegezonden worden.
Zodra u voor uw eerste afspraak bij ons bent geweest, en akkoord hebt gegeven op het behandelplan staat u daadwerkelijk als patiënt ingeschreven.
U wordt geacht de behandelkosten op tijd te voldoen. Indien u niet aanvullend voor tandartskosten verzekerd bent (de tandarts zit vanaf 18 jaar NIET in het basispakket) dient u de behandeling aan de receptie per PIN te voldoen. Wanneer u dat wenst, kan de tandarts, voorafgaande aan de behandeling, de behandelkosten met u doornemen. Om na te gaan op welke vergoeding u recht heeft raadpleegt u uw dekkingsoverzicht en polisvoorwaarden, dit voorkomt teleurstellingen! Bij grotere behandelplannen wordt er een begroting en behandelovereenkomst opgesteld. Uitblijven van betaling zal leiden tot opschorting van behandelrelatie (voorlopig geen verdere behandeling). Volledig verzuim van betaling kan als een gewichtige reden gezien worden om de behandelrelatie eenzijdig te verbreken.
U ontvangt van ons per e-mail en per sms een herinnering voor uw afspraak. Dit is een extra service en vervangt de reguliere afsprakenprocedure niet. Ontvangt u geen sms of e-mail om wat voor reden dan ook? Dan kunt u hier geen rechten aan ontlenen en verwachten wij u nog steeds op de vooraf afgesproken datum en tijd.
Mocht u verhinderd zijn, of u wilt de afspraak verzetten dan dient u dit ten minste 1 werkdag van te voren telefonisch door te geven. Doet u dit niet dan proberen wij in de vrijgekomen tijd een andere patiënt te behandelen. Lukt dat ons niet dan zal de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden. Deze kosten zijn meestal niet te declareren bij de zorgverzekeraar. Wij hanteren € 20,00 per 10 minuten voor de gemaakte afspraak die niet bijtijds is geannuleerd.
Patiënten die zonder berichtgeving twee jaar of langer geen reguliere controle laten uitvoeren, worden na berichtgeving automatisch uit ons patiënten bestand verwijderd.